"דמיון חשוב יותר מידע,

"דמיון חשוב יותר מידע,ידע הוא מוגבל. דמיון יכול להפליג סביב העולם".אלברט איינשטיין.

יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

יומן אישי? יצירה אומנותית? או מאמר אקדמי ?

 בהמשך לפוסט הקודם - כלי נוסף שאומץ ללמידה במסגרת הלימודים במכללה הוא הבלוג."הבלוג הוא אחד ממאפייניה של תרבות האינטרנט.."  (ויקיפדיה).
הבלוג - או בשמו העברי: יומן רשת ,הוא אתר שבו נכתבות רשומות "פוסטים" העוסקות בחוויות של הכותב.
יומן זה, מתפרסם כאמור באינטרנט, שונה בתכלית השינוי, מהיומנים האישיים לפני עידן האינטרנט:  היומן האישי היה חסוי ביותר מעטים ביותר אם בכלל, הורשו לעיין בו וכיום בזמן שכל המידע זורם בכל זמן ומקום גם הבלוג משמש כשופר להגיגים, להעלאת יצירות  וביקורות ואפילו לפרסום מאמרים אקדמיים ולדוגמה: ציטוט מהבלוג של חברתנו ללימודים אביבה ביידה באתר מס"ע.  מכאן אנו למדים על ההתפתחות המהירה של הבלוגים ועל החשיבות הרבה שמייחסים חוקרים רבים לנכתב ולנאמר בבלוגים אלו.  בנוסף ,במרבית הבלוגים יש אפשרות להגיב בתחתית כל רשומה וכך מאפשרים בעצם לקיים דו שיח בין הכותב הראשי לקוראים המגיבים לרשומות.
בתחילת הלימודים התייחסתי לבלוג כמשהו אישי של הכותב ללא השלכה לחיי ולחיים הציבוריים בכלל. היום אני עדה לחשיבות הרבה שמייחסים לבלוגים השונים(ציטוטים מבלוגים במחקרים אקדמיים ), לאפשרות  לדלות מידע מהבלוגים ולרפלקציה שהיא מאפשרת .
הבלוג ככלי למידה  בסרטון הבא מוצגים 10 סיבות: למה כדאי להשתמש  בבלוג ככלי למידה בכיתה?


ישנם סוגי בלוגים שונים: קהילתיים,אקדמיים חינוכיים ...
(הכט,2005) מבחין בשלוש גישות מרכזיות בניתוח בלוגים:
1. בלוג כסוגה וירטואלית.-זאנר שעומד בפני עצמו .
2.בלוג כקבוצת שיח -ערוץ לשיח ולהחלפת דעות.
3. בלוג כמקור לביטוי עצמי.
ככל שאני קוראת ונחשפת לאפשרויות שגלומות בבלוג אני רואה את האפשרויות הרבות שאוכל להשתמש בכיתתי , אני רואה בעיני רוחי את תלמידי שמחים להביע את עצמם בפלטפורמה זו לעומת כתיבה במחברת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה