"דמיון חשוב יותר מידע,

"דמיון חשוב יותר מידע,ידע הוא מוגבל. דמיון יכול להפליג סביב העולם".אלברט איינשטיין.

יום ראשון, 19 ביוני 2011

הערכה מעצבת.

לא אשת דברים אנוכי. אבל איני יכולה להשאיר את  מחשבותי לעצמי ולא לשתף בהגיגי את כולם, בנושא שלדעתי הוא חשוב ביותר בתהליך הלמידה.  : המשוב. 
המשוב שקיבלתי בנושא הפוסטים והמשובים שניתנו בסמסטרים הקודמים, פשוט המריצו אותי ללמוד ולהשקיע יותר,הם הציגו את האמון שאתן נותנות לנו התלמידות ,הראו בתחילה את נקודות החוזק בעבודה ומצד שני נתנו הוראות מכוונות בצורה ברורה ומדוייקת  לשפור העבודה וזאת בלי לגרום לי כתלמידה, חוסר בטחון . אני יודעת כעת שגם אם אשגה חלילה, ההערה תהיה "הארה" בונה ולא מכשילה ועל כך רוצה אני לומר תודה ענקית לגילה ולנעמי .היום יותר מתמיד אני לא פוחדת להיות מהגרת .
משובים אלו נתנו לי חומר למחשבה על ערכו של המשוב כתמריץ ללמידה וכחלק חשוב ממנוע הלמידה של התלמיד ,על ההשפעה שלו על הדימוי העצמי והמוטיבציה של התלמיד. חוסר האמון של התלמיד בעצמו מביא בסופו של דבר לחוסר השקעה ולכשלון. כאן  בא כוחו של משוב טוב שיכול לשנות. אני יודעת שאנו  המורים יודעים לחזק לעודד ולהעריך אך לדעתי יש ערך מוסף רב ביותר, אם נקפיד על קלה כחמורה ,נשקיע מחשבה רצינית בכתיבת משוב כי כאן יכול להיות ההבדל בין לתסכל או לעורר השראה ללמידה מאתגרת ומהנה. אסיים באמרה:"מהו מורה ? הוא אינו מי שמלמד דבר מסוים, אלא, מי שמעניק לתלמיד השראה להשקיע את המיטב שבו, כדי לגלות את מה שהוא כבר יודע" ( פאולו קואלו) .
ובנוסף מחקר של דר' ענת רביב מאוניברסיטת חיפה ,שמראה שהערכה מעצבת משפרת את השגי התלמידים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה