בקורס של דר' חגית מישר-טל, בדקנו תכניות תקשוב של מדינות שונות בעולם. ראינו שבריטניה מובילה בתכניות התקשוב שלה והמדינות הנחשלות יותר נמצאות ביבשת אפריקה .
החלטנו (חיה שרעבי ואני)לקחת ולבדוק: האם לאוסטרליה יש תוכנית תקשוב? ובאיזה מצב הם נמצאים? .
כשקראנו את תוכנית התקשוב של אוסטרליה' התפעלנו לקרוא שממשלת אוסטרליה רואה בתוכנית התקשוב משימה לאומית ויותר מכך היא מכנה את תוכנית התקשוב כמהפכת תקשוב שתביא לשינוי רדיקלי בחינוך .
ממשלת אוסטרליה משקיעה מליארדים רבים של דולרים להכנסת ICT –INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGY למערכת החינוך : להכשרת המורים, לתמיכה טכנית, לאספקת מחשבים ורשת פס רחב בכל בתי הספר ביבשת, ללא קשר למקום בו הם נמצאים . כל זאת כדי לשפר את ההוראה , הלמידה והניהול בבתי הספר וכדי להכין את התלמידים לקחת חלק פעיל בחברה משגשגת, לחיות ולעבוד בעולם דיגיטלי משתנה ומתפתח במהירות עצומה .
שאלתי את עצמי היכן מדינת ישראל נמצאת? האם עלינו לקנא באנגליה או באוסטרליה ?(מן הסתם עוד נעסוק בזה בקורס ) לעניות דעתי ,מדינת ישראל מבינה את חשיבות הכנסת התקשוב לבתי הספר והשפעתה על הלמידה ,אך האם היא הפנימה שהשינוי צריך להיעשות קודם כל בהכשרת המורים? זאת עדיין לא ראיתי . אני הגעתי ללמוד תקשוב מצורך פנימי כשהבנתי לאן נושבת הרוח . מדינת ישראל צריכה להשקיע בהכשרת מורים קודם להכנסת המחשבים לכתות, כדי שאפשר יהיה לעשות שימוש מושכל ויעיל בכלים הדגיטאליים. בעודי כותבת מילים אלו ,צדה עיני בכתבה המספרת שארגון WORLD ORT והמשרד לפיתוח הנגב והגליל הכריזו על תוכנית שעל פיה יוקמו עד 2013 בבתי ספר בגליל ובנגב כ1000 כתות חכמות בעלות של 100 מיליון שקל."הקמת כתות חכמות פותחת בפני המורים והתלמידים קשת רחבה של אפשרויות חינוכיות לצמיחה וגדילה , בעולם בו האינטרנט הינו חלק בלתי נפרד מהמציאות סביבנו"(רוברט זינגר מנכ"ל הארגון) תוכנית זו כוללת גם הכשרה למורים על ידי משרד החינוך במהלך השנתיים הראשונות להפעלתה .וזאת לדעתי נקודת המפתח .
מצ"ב כתבה על World Ort והמשרד לפתוח הנגב והגליל..
החלטנו (חיה שרעבי ואני)לקחת ולבדוק: האם לאוסטרליה יש תוכנית תקשוב? ובאיזה מצב הם נמצאים? .
כשקראנו את תוכנית התקשוב של אוסטרליה' התפעלנו לקרוא שממשלת אוסטרליה רואה בתוכנית התקשוב משימה לאומית ויותר מכך היא מכנה את תוכנית התקשוב כמהפכת תקשוב שתביא לשינוי רדיקלי בחינוך .
ממשלת אוסטרליה משקיעה מליארדים רבים של דולרים להכנסת ICT –INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGY למערכת החינוך : להכשרת המורים, לתמיכה טכנית, לאספקת מחשבים ורשת פס רחב בכל בתי הספר ביבשת, ללא קשר למקום בו הם נמצאים . כל זאת כדי לשפר את ההוראה , הלמידה והניהול בבתי הספר וכדי להכין את התלמידים לקחת חלק פעיל בחברה משגשגת, לחיות ולעבוד בעולם דיגיטלי משתנה ומתפתח במהירות עצומה .
שאלתי את עצמי היכן מדינת ישראל נמצאת? האם עלינו לקנא באנגליה או באוסטרליה ?(מן הסתם עוד נעסוק בזה בקורס ) לעניות דעתי ,מדינת ישראל מבינה את חשיבות הכנסת התקשוב לבתי הספר והשפעתה על הלמידה ,אך האם היא הפנימה שהשינוי צריך להיעשות קודם כל בהכשרת המורים? זאת עדיין לא ראיתי . אני הגעתי ללמוד תקשוב מצורך פנימי כשהבנתי לאן נושבת הרוח . מדינת ישראל צריכה להשקיע בהכשרת מורים קודם להכנסת המחשבים לכתות, כדי שאפשר יהיה לעשות שימוש מושכל ויעיל בכלים הדגיטאליים. בעודי כותבת מילים אלו ,צדה עיני בכתבה המספרת שארגון WORLD ORT והמשרד לפיתוח הנגב והגליל הכריזו על תוכנית שעל פיה יוקמו עד 2013 בבתי ספר בגליל ובנגב כ1000 כתות חכמות בעלות של 100 מיליון שקל."הקמת כתות חכמות פותחת בפני המורים והתלמידים קשת רחבה של אפשרויות חינוכיות לצמיחה וגדילה , בעולם בו האינטרנט הינו חלק בלתי נפרד מהמציאות סביבנו"(רוברט זינגר מנכ"ל הארגון) תוכנית זו כוללת גם הכשרה למורים על ידי משרד החינוך במהלך השנתיים הראשונות להפעלתה .וזאת לדעתי נקודת המפתח .
מצ"ב כתבה על World Ort והמשרד לפתוח הנגב והגליל..
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה