בין פצמ"ר לפצמ"ר, בתוך המיגונית התנהלה שיחת עמיתים קצת הזויה בנושא התקשוב, (נושא מזמן: השיבה ללימודים) , עמיתה למקצוע שמלמדת בישוב אחר,טוענת ששוב משרד החינוך יוצא עם תוכנית חדשה שתוביל לשום מקום. להוכחה היא מספרת על מורה "מתוקשבת" מהצוות שכולם מהללים ובראשם המנהלת "המורה מלמדת בכל השעורים בעזרת מחשב"היא אומרת ואני לתומי עניתי מצויין, יש איזשהוא שינוי. בלגלוג קל היא אומרת:" צריך להכנס לכתה ולראות איך מתנהל שעור "מתוקשב" עד שהמורה פותחת את המחשב מנסה להקרין את השקופיות, הכתה רועשת, ילדים מתפרעים והמורה בשלה מתעסקת עם המחשב ומחפשת חומרים .האם זו למידה?האם המצגות הם מהות הלמידה?טוב לפחות המנהלת מרוצה, יש לה מורה מתוקשבת" היא ספק שואלת, מציינת בציניות. הייתי צריכה להרגיע מעט את סערת רוחה של הקולגה ולהסביר (לאחר למידה בקורסים של דר' שרה שדה ודר' ליאת אייל -תודה) שמורה מתוקשב מיטבי זה לא מורה שפותח שרק משתמש במחשב. הטכנולוגיה לא מובילה את הפדגוגיה ,אלא להפך, הפדגוגיה אמורה להוביל והטכנולוגיה יכולה לשפר ולשדרג את הלמידה. ומכאן המלצה לכל המורים שיש בהם סקרנות ורצון ללמוד, להתנסות, למורים שפתוחים לשינוי פרדיגמות ההוראה המסורתיות ולהכרת המיומנויות למאה ה21 לבוא ללמוד ולא להשאר מאחור.
מצ"ב הרצאה של מר רוני דיין ,אחראי על הטמעת תוכנית התקשוב של מדינת ישראל שלדעתי היא מקיפה ותביא את השינוי באם לנו המורים תהיה הפתיחות והנכונות לשינוי.
להלן מצגת מצויינת "קווים לדמותו של מורה מקוון "/דר' אברום רותם
מצ"ב הרצאה של מר רוני דיין ,אחראי על הטמעת תוכנית התקשוב של מדינת ישראל שלדעתי היא מקיפה ותביא את השינוי באם לנו המורים תהיה הפתיחות והנכונות לשינוי.
להלן מצגת מצויינת "קווים לדמותו של מורה מקוון "/דר' אברום רותם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה