"דמיון חשוב יותר מידע,

"דמיון חשוב יותר מידע,ידע הוא מוגבל. דמיון יכול להפליג סביב העולם".אלברט איינשטיין.

יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

מעגל הזהב והשאלה מדוע?

תוכנית התקשוב של המאה ה21 ,תוכניות הלימודים החדשניות ביותר  והחידושים הטכנולוגיים  הכי משוכללים  לא יוכלו לפתור את בעיית החינוך ללא המרכיב החיוני שאדבר עליו בהמשך,כדי להצליח  לשנות משהו או לרתום את המערכת, את ההורים ואת התלמידים לשינוי ולשיפור יש צורך במרכיב החשוב של: תשובה לשאלה, מדוע? מדוע אנו צריכים את כל הטכנלוגיה החדשה -ישנה , ללא אמונה עמוקה בצדקת הדרך שבה אנו הולכים לא נוכל לרתום אחרים לעניין. נחשפתי להרצאתו של סימון סינק "איך מנהיגים גדולים מעוררים השראה  ופעולה" והתחברתי מאד לנאמר בה: לסינק ישנו מודל פשוט הנקרא מעגל זהב והשאלה מדוע? כשהאדם מונע מתחושות ואמונות  במה שהוא עושה ויודע מדוע הוא פועל, הוא מסוגל לעורר השראה ולסחוף אחריו רבים , האמונה שלנו היא שמוכרת . כך גם בחינוך, כאשר מורה מלמד מתוך אמונה ואהבה לנושא אותו הוא מלמד, התלמיד מרגיש ומנסה בכל מאודו להתחבר לחקות "ולקנות" את המידע מאותו מורה חדור אמונה ולהט. בהרצאתו מציג סינק דוגמאות של חברות ואירגונים טובים ש"לא עשו זאת" ואילו חברות שפחות מוצלחות אך "עשו זאת" בגדול . לשמוע להבין ולהשכיל :



2 תגובות:

  1. היי רות,
    שמי אוסי אגם ואני לומדת מנהל החינוך.במסגרת שיעור תקשוב עם גילה קורץ התבקשנו "לבקר" בבלוג וזו תגובתי, אני מאמינה באמונה שלמה שהדבר החשוב ביותר לעוסקים בחינוך,שהם יהיו מלאי אמונה בדבריהם ובמה שהם רוצים להעביר לתלמידים.כל נושא אם הוא מעניין או פחות,כאשר מועבר בלהט וברגש יקלט ויתקבל באהבה.עד היום אני זוכרת את המורה להיסטוריה בתיכון,שהצליח לסחוף אחריו מאות תלמידים.תודה אוסי

    השבמחק
  2. רות שלום!
    שמי אורית וגם אני מבקרת בבלוג שלך בעקבות מטלה בקורס תקשוב. קראתי כמה מהפרסמים שלך בבלוג זה אך התחברתי במיוחד לפרסום זה. אני מורה במקצועי והאני מאמין של הוא לפעול מתוך אהבה ואמונה, אין ספק שהתלמידים קולטים את זה ואף מחקים את ההתנהגות. התחברתי גם לשאלה למה? למה אנחנו עושים / צריכיחם את מה שאנחנו עושים, באופיי אני אף פעם לא מתפשרת ועושה דברים בלי להגדיר לעצמי את ה"למה" שעליו דיברת.

    השבמחק